Een ervaring voor alle zintuigen



EEN ERVARING VOOR ALLE ZINTUIGEN


De Deense MENU nodigde ons uit om hun Audo te bezoeken. We waren er klaar voor en stapten in West-Jutland op de trein. Bij aankomst in Nordhavnen en met de aanblik van een prachtig, roodverbrand gebouw, worden we begroet door de Audo van MENU, een van de oudste gebouwen in Nordhavnen - wat deze Audo eigenlijk betekent, hebben we in de loop van de dag geleerd.

AUDO - Ab Uno Disce Omnes - From One, Learn All

Het was ochtend, grijs en somber weer, maar de ontvangst bij de receptie was een zonnestraal en we voelden ons meteen welkom en thuis. In de ontvangstruimte werden we begroet door mooie, natuurlijke en warme tinten, een geroezemoes van gasten die aan het werk waren in de prachtige omgeving en gasten die gewoon langskwamen voor een kopje koffie.



MENU - een familieverhaal

We have moved to the grand staircase, which in a very natural way is almost the heart of the interior design. Whether it's the beautiful details or the curiosity to see more that draws you in is anyone's guess...

A welcome from MENU and then the first presentation was kicked off by Joachim Kornbek Hansen - 3rd generation. A story with roots all the way back to 1978 when the company was actually a steel factory (Norup Stålfabrik). Joachim's grandfather was employed at the steel factory and was given the choice of losing his job - his livelihood - or buying the remains of the factory. His grandfather cherished the family and the security of having a steady income. With a proud look and a certain amount of nostalgia, Joachim tells us that his grandparents had to pawn a gold watch to find the capital to take over the steel factory. There's no doubt that this is a proud family history and that the gold watch, which is still in the family's possession, has provided the setting for this adventure and a lot of great stories for friends and family - and now also shared with us.

The grandfather, Simon Hansen, was first and foremost a man of finance and was driven to put bread on the table for the family and secure their future. At the time, the company had no ambitions for an international adventure.

Joachim's father, Bjarne Hansen, became the second generation of the family-owned business, and with him, the vision really took off. With Bjarne's vision, collaboration with external designers began - a strategy that has continued to this day. In the beginning, what we know as MENU today was mostly known for smaller accessories, primarily for the kitchen.
MENU; een naam, een merk, een toeval

MENU; een naam, een merk, een toeval

Als je, net als wij, benieuwd was naar de naam - en misschien nog wel meer nu we weten dat het allemaal begon als een staalfabriek en later keukenaccessoires werden, nou, het is eigenlijk meer toeval dan iets anders.

In de jaren 80 en 90 was ontwerper Bent Falk op vakantie in Griekenland. Hij vond een blikken bord met het woord MENU erop. Hij vond het wel grappig en nam het mee naar Denemarken. MENU maakte toen al deel uit van de geschiedenis, maar aanvankelijk als een serie. Toen het bedrijf van stijl en richting veranderde, werd de naam MENU niet helemaal vergeten. MENU klonk leuk en met een beetje onderzoek ontdekte men dat het "details" betekent in het Frans. Nu was er geen twijfel meer mogelijk! Het was de naam die de toekomst vorm zou geven.

Terwijl we zitten te luisteren en gretig aantekeningen maken, kun je niet anders dan onder de indruk zijn en verliefd worden op het verhaal van MENU.

De Audo - nu en in de toekomst!

Met The Audo zijn een heleboel fantastische gedachten bedacht, die helemaal passen bij het DNA dat MENU als merk wil hebben. Na een geweldig verhaal over de Audo, zijn we losgelaten en klaar om zelf op onderzoek uit te gaan. We zijn IMPRESSED; het is zo esthetisch mooi en je voelt je er meteen thuis. Elk detail is doordacht, weloverwogen en in lijn met de rest van het interieur.

De visie was om de grenzen tussen werkplek en thuis te doen vervagen. Joachim legde uit dat ze met Connected Spaces ons de GEHELE ervaring willen geven en het merk in zijn functie willen laten zien. Het doorlopen van MENU's producten moet een ervaring zijn. In slechts één uur zijn ze erin geslaagd om ons MENU te laten ervaren. De koffie werd geserveerd in een MENU-pot, we drinken uit MENU-glazen, zitten in een grote, prachtige modulaire bank van MENU en onze ogen worden getrokken naar prachtige lampen en accessoires van MENU. MENU is echt onder onze huid gaan zitten - en we zijn hier nog maar een uur.

De Audo biedt voor elk wat wils, ongeacht de reden van je bezoek.
Heb je een extra speciale overnachting nodig? Boek dan een kamer in het hotel, ontbijt in het café, snuffel in de winkel naar spannende producten, bekijk de bibliotheek of gebruik het als je werkplek voor de dag - de koffie is geweldig, de sfeer en de omgeving zijn fantastisch. Met een visie om een "ruimte" te creëren waar we samen kunnen zijn en geïnspireerd kunnen worden, kun je niet anders dan onder de indruk, overweldigd en geboeid zijn - missie volbracht.

"We willen van de wereld een betere plek maken."
De Audo is een flexibele speeltuin.

MENU; een designermerk

Met drie duidelijke en uitgesproken designwaarden is de strategie bepaald voor hoe een MENU-product eruit moet zien. Een strategie die serieus begon in 2010, toen MENU de stijl Soft Minimalism introduceerde: Een stijl die warm, zacht en huiselijk is. Warm in zijn kleuren, tinten en materialen; zacht in zijn expressie; huiselijk op de Deense manier - waarbij we misschien stiekem ons Deense woord "hygge" kunnen gebruiken. Met Soft Minimalism willen ze ontwerpen creëren die streng maar comfortabel zijn.

De drie ontwerpwaarden worden als volgt beschreven:
1. Clean - Een vleugje Soft Minimalism en eenvoudige schoonheid
2. Slim - Doordachte details, functioneel en innovatief
3. Natuurlijk - Neutrale tinten, warme kleuren, modern, ingetogen en natuurlijk


En MENU is mooi, het werkt, en de tinten zijn warm - je wilt blijven zitten op de grote modulaire bank, en het is bijna moeilijk om niet even te blijven hangen.
Een geweldige ervaring

Een geweldige ervaring

Rijk aan indrukken en ervaringen zijn we klaar om ons terug te trekken op onze hotelkamer. MENU's Audo krijgt al onze aanbevelingen. Als je in Kopenhagen bent, ga dan langs en geniet van een goede kop koffie.

The Audo
Århusgade 130
2150 Kopenhagen
Telefoon: +45 31 26 30 80

Lees veel meer over wat The Audo te bieden heeft op hun website: theaudo.com!